صفحه اصلی / وبلاگ / اتحادیه ابزار

روز ملی صنعت ابزارآلات

صنف ابزار مولد صنعت کشور

پنجم تیرماه روز ملی صنعت ابزارآلات نام گرفت.

 

با توجه به اهمیت محصولات صنف ابزار در شروع و توسعه کلیه صنایع کشور و پیگیری های صورت گرفته در اتحادیه ابزارفروشان تهران روز پنج تیرماه در تقویم اصناف و مشاغل کشور، روز ملی صنعت ابزارآلات نام گرفت.

 

ابزارفروشان محصولاتی را به فروش می رسانند که مختص به یک طیف از اجتماع نمی شود، صرفا عمومی یا صرفا تخصصی نیستند، بلکه در کلیه صنایع و زیرساختهای مهم اقتصادی مورد مصرف قرار می گیرد، صنایع نفت و گاز بدون داشتن ابزار به حرکت در نمی آیند یا هیچ کارگاه و کارخانه ای بدون داشتن ابزارآلات مجهز به ماشین آلات نخواهد شد، بخش های خدماتی مانند تعمیرگاه ها بدون ابزار امکان فعالیت ندارند و بدون شک برای ایجاد هر کسب و کار کوچک یا بزرگ باید مجهز به ابزار بود.

از این رو سالهاست مدیران و صاحب منصبین صنف ابزارفروشان تهران بر این باور استوارند تا در جهت ارتقا و معرفی هر چه بیشتر صنف ابزارفروشان (فروشندگان ابزارآلات صنعتی) گام بردارند و در این مهم در سال ۱۴۰۳ در تقویم اصناف اینگونه محقق شد.

 

صنف ابزارفروشان یکی از قدیمی ترین صنوف صنعتی کشور میباشد.

که همیشه عهده دار تأمین و تکمیل فرایند تولید و خدمات بوده .

 

حتی ابزارفروشان را در تمامی نمایشگاه های مرتبط با صنعت میتوان یافت که این نشان از درایت فعالین و ارتباط محصولات این صنف به صنایع گوناگون می باشد. 

 

محصولات تخصصی ابزار در واقع مستقیما در صنایع دیگر کاربرد دارد صنایعی مانند صنعت ساختمان، صنعت کشاورزی، صنعت خودروسازی، صنعت ماشین آلات، صنعت هوافضا، صنعت معدن، صنایع برق و الکترونیک، صنایع پالایشگاهی، کلیه خطوط تولید و صنایع دیگر ...

 

و البته بخش ابزارآلات عمومی که طی سالهای گذشته توسعه مطلوبی پیدا کرده، صنف ابزارفروشان طی ۱۰ سال گذشته در بخش بازرگانی متحول شد و شاهد ظهور و رشد برندهای بسیاری در بازار ابزار بودیم که بیشتر در بخش خانگی یا عمومی فعالیت داشتند که ضمن ایجاد خدمات مناسب برای کاربران بازار مصرف خانگی را هم توسعه داده اند، این مهم با ایجاد زیرساخت های مناسب فروش در سالهای ۹۲ الی ۱۴۰۰ توسط مدیران صنف ابزارفروشان حاصل گردید، که موجبات توسعه بهتری را برای برندهای بازار ابزارفروشان فراهم کرد و البته هم اکنون در بخش تولید اخبار مناسبی از صنف ابزارفروشان به گوش می رسد و امیدواریم که به زودی شاهد رشد و توسعه برندها و محصولات ابزار در بخش های تخصصی که در صنایع و زیرساخت های کشور نقش دارند باشیم.

 

با آرزوی موفقیت برای صنف ابزار و صنوف وابسته