صفحه اصلی / وبلاگ / اتحادیه ابزار

فريدون غمام نو، رئيس اتحاديه ابزار فروشان تهران: بايد انگيزه و زمينه ايجاد قاچاق را از بين ببريم/ تصميمات يک طرفه و بدون مشورت با اتحاديه ، نتيجه اي کاملاً سوء و زيان آور دارد 


رئيس اتحاديه ابزار فروشان تهران با انتقاد از ممنوعيت واردات برخي از ابزارهاي مورد نياز در کشور اظهار داشت: مبرهن و آشکار است هر آنچه در بستر توليد گنجانده شود به گردش اقتصادي کمک شاياني خواهد کرد؛ اما در صورتي که امکان توليد براي آن کالا وجود داشته باشد. عدم اجازه ثبت سفارش از طرفي و از طرف ديگر کمبود کالا در بازار، نوعي انگيزه و زمينه کالاي قاچاق را دامن زده و وقوع آن در اين صنف کاملا مشهود است در نتيجه مي تواند اثرات بسيار مخرب و زيان باري براي اقتصاد و کسب و کار در بازار داشته باشد.

فريدون غمام نو، رئيس اتحاديه ابزار فروشان تهران در اين خصوص افزود: در حال حاضر بسياري از کارگاه ها و کارخانجات براي توليد از امکاناتي همچون؛ مواد اوليه و ماشين آلات بي بهره اند. ماشين آلات در نوع خود بايد به روز شود و يا قطعه فرسوده آن تعويض و يا تعمير گردد. از سوي ديگر براي توليد هر کالايي نيازمند مواد اوليه هستيم که با کمبود و در برخي از توليدات با نبود مواد اوليه مواجه مي شويم، بنابراين توليد کاملاً باز مي ايستد. اکنون در کشور به برخي از ابزارهاي دستي نيازمند هستيم که کاملاً وجودشان براي کارخانجات و صنايع، استراتژيک است، اما متاسفانه از ورود آن جلوگيري شده، اين تصميمات يک طرفه و بدون مشورت با اتحاديه که نياز بازار را مي شناسد و اجازه نابساماني را نمي دهد، نتيجه اي کاملاً سوء و زيان آور بر کشور و بازار مي گذارد.

غمام نو در ادامه گفت: زماني که در کشور نياز به کالايي مشهود و ملموس باشد و از سوي ديگر از واردات آن جلوگيري گردد، روشن است که زمينه خوبي براي قاچاق فراهم مي گردد، بديهي است در مبارزه با کالاي قاچاق اساساً بايد به نياز بازار در مورد کالاهاي مختلف در فرايند مبارزه با کالاي قاچاق توجه شود. براي مثال في الحال در حوزه ابزارهاي دستي، عدم اجازه ثبت سفارش از طرفي و از طرف ديگر کمبود اين کالاها در بازار، نوعي انگيزه و زمينه کالاي قاچاق را دامن زده و وقوع آن در اين صنف کاملا مشهود است در نتيجه مي تواند اثرات بسيار مخرب و زيان باري براي اقتصاد و کسب و کار در بازار داشته باشد.

وي تاکيد کرد: ۹۰ درصد کالاهايي که در صنف ابزارآلات وجود دارد، کاملاً وارداتي است. نمي توان گفت که نمي توانيم در کشور اين کالاها را توليد کنيم؛ اما نياز به بسترهاي بسيار خوبي در اين زمينه داريم که پيشتر به آن اشاره شد. ما نيروهاي جوان و خوبي در عرصه صنايع کشور داريم، مواد اوليه و دستگاه هاي لازم در کنار هم مي توانند انگيزه اي براي توليد باشند؛ اما اگر حتي يکي از اين بندهاي موثر وجود نداشته باشد، توليد کاملاً به بن بست مي خورد. مضاف بر اينکه در حال حاضر با معضلاتي چون تحريم، نوسانات ارز و شيوع ويروس کرونا مواجه هستيم .

 

منبع سایت اتاق اصناف تهران

لینک خبر:

https://otaghasnaftehran.ir/ShowContent/90772