صفحه اصلی / وبلاگ / اخبار اتاق اصناف تهران

دانش بنیان ها و کسب و کارها

عبداله اقبالی: تلاقی دانش بنيان ها با تمامی کسب وکارها يک ضرورت/ دولت بايد تسهيل کننده باشد و کار توليد را به صنعتگر و طراح بسپارد.     

رئيس اتحاديه سازندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات رنگین تهران در اهميت تلاقی علوم دانش بنیان ها با عموم کسب وکارها بیان داشت: در جهان امروز تلاقی دانش بنيان ها با تمامی مشاغل و حرف؛ موجب از بین رفتن اتلاف وقت در پيدايش تمامی ابزارهای موجود برای ايجاد نوآوری و فن آوری گردیده است.

 

عبداله اقبالي اظهار داشت: در دنيايی زندگی می کنیم که افراد به طور مستمر در تلاش برای بهسازی و نوسازی شرايط ارتقاء براي پيشرفت کشورشان هستند. دانش بنيان ها در امور معمولی روزانه زندگی شان رسوخ پيدا کرده، تلاقی علم با کسب و کارها، دنيای جديد و بسيار وسيع تری را به ما نشان می دهد که هزاران مشاغل جديد را ايجاد مي کند. کشور ايران مملو از جوانان تحصيلکرده ای است که جويای کار و تشنه معلومات هستند. پتانسيلی که امروز در کشور داريم ستودنی است، مي توان با مديريت موفق هم باعث پيشرفت کشور شد و هم جوانان را مشغول کار کرد.

 

رئيس اتحاديه سازندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات رنگين تهران گفت: در سال های نه چندان دور علوم و فنون مختلف دانش بنيان ها جای خود را بيش از پيش در بين تمامی جوامع، صنايع و علوم با سرعت باز کرد تا بشر بتواند خلق الساعه به آنچه نياز دارد دسترسی پيدا کند بطوريکه در برخی از کشورها اين پديده هم اکنون اتفاق افتاده است.

 

اقبالی با اشاره به لزوم و ضرروت هماهنگی تمامی دستگاه های ذيربط کشور در اين حوزه تاکيد کرد: اگر بخواهيم در مسير توسعه و همراه با کشورهای در حال توسعه باشيم بايد در مقابل علم و دانش مقاومت نکنيم. هر آنچه از تجربيات گذشته داريم را دودستی تقديم دانش پژوهان و دانشجويان علوم و فنون کشور قرار دهيم تا موجبات ارتقای آنها را فراهم سازيم.

 

وي تصريح کرد: چه بخواهيم چه نخواهيم در آينده علم است که حرف اول را می زند؛ پس نه تنها نبايد مقاومت کنيم بلکه بايستی خود را مصلح به علم روز نماييم. براي آگاهی هر چه بيشتر بايد به تشکيل و برگزاری همايش هايی از جنس همايش اصناف، دانش بنيان، فناور و هوشمند تلاش نماييم تا با استفاده از متخصصين ايرانی و خارجی در انتقال اطلاعات در زمينه علم به طالبين آن با سرعت پيش رويم.

 

اقبالی تصريح کرد: در صنايع فلزات رنگين کارخانجات که در دور افتاده ترين مکان ها قرار دارند مي توانند با ارتباطات مجازی با علوم و فنون روز آشنا و آموزش های لازم را ببينند. مطابق با همان فنون سفارش کالا گرفته و برای سفارش به حمل و نقلی که مجهز به اطلاعات علمی راهداری است به تولید و کسب وکار بپردازند. به اين معني که در همان کارخانه در دورترين مکان ممکن در کشور تمامی سفارشات از توليد، فروش، حمل و نقل، صاردات و عرضه به بازار را انجام دهد. اين همان تلاقی دانش با کسب وکار است. همه اين ها به حمايت دولت و ايجاد امکانات براي بخش خصوصی بستگي دارد. دولت بايد راه تسهيل کند و کار توليد را به صنعتگر و طراح بسپارد.