صفحه اصلی / وبلاگ / اخبار اتاق اصناف تهران

کلیه امور بازار تهران باید با محوریت اتاق اصناف و تامین مطالبات کسبه فعال در آن باشد

رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص هر گونه ساماندهی و تغییرات در فضای بازار بزرگ تهران تاکید کرد : کلیه امور مربوط به بازار تهران باید با محوریت اتاق اصناف و در راستای تامین مطالبات و حق و حقوق کسبه و فعالان بازار باشد.

در راستای بررسی مطالعات تدوین دستورالعمل و ارائه ضوابط و ملاحظات جابه جایی مراکز تولید و جذب عمده بار در بازار تهران نشست مشترکی با حضور رئیس اتاق اصناف تهران، جمعی از روسای اتحادیه های صنفی مستقر در بازار، نمایندگی از سوی شهرداری و سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران روز سه شنبه 7 شهریور 1402 در محل این اتاق برگزار شد.

در جریان این نشست حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران طی سخنانی گفت : ساماندهی بازار در قالب هر طرح و برنامه ای یک پروژه بسیار بزرگ بوده و نیازمند کارشناسی و بررسی دقیق در جنبه های مختلف با محوریت اتاق اصناف تهران است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به حق و حقوق فعالان صنفی مستقر در بازار گفت : هر طرح و پروژه ای در راستای ساماندهی بازار تهران باید منتج به تامین منافع و ساماندهی مطلوب بخشی از جامعه اقتصادی باشد که در این محل از قدیم الایام مستقر بوده و فعالیت می کنند. صنوفی که سالیان سال با کسب و کار خود به این مکان به لحاظ اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ارزش ایجاد کرده اند.

رئیس اتاق اصناف تهران تصریح کرد : اگر قرار است در بخشی از بازار تغییر و تحولاتی انجام شود قطعا باید کارشناسی اصولی و جامعی صورت گیرد و باید آرا و نکته نظرات روسای اتحادیه ها و صنوف مختلفی که در بازار مستقر هستند در هر تصمیمی اعمال شود.

رستگار با تاکید بربسترسازی های لازم برای هر تغییر و تحولی گفت : متاسفانه تجربه نشان داده است که خیلی از افراد به گونه ای به دنبال حذف و پاک کردن صورت مساله هستند، اما باید گفت ارگان ها و مراکز مرتبط با ساماندهی بازار باید به درستی مسئولیت را بر عهده بگیرند و برای انجام کار هزینه کنند، نه اینکه از خود سلب مسئولیت شود و فقط از جیب مردم برای انجام کار مایه گذاشته شود.

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد : باید به دغدغه های صنوف و اتحادیه هایی که اعضای تحت پوشش آنها در بازار و محیط اطراف آن مستقر و مشغول به فعالیت هستند توجه کرد.

وی با اشاره به قدمت تاریخی، حساسیت اقتصادی - سیاسی و جایگاه اجتماعی بازار تهران گفت : اگر نتوانیم علی رغم ویژگی های منحصر به فردی که بازار تهران در مقایسه با دیگر بازارهای کل کشور دارد و حتی به لحاظ تنوعی که موجب شده در دنیا بی نظیر باشد تصمیم درست و اصولی بگیریم جای تاسف دارد.

رئیس اتاق اصناف تهران ضمن اعلام آمادگی اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی  در بحث ساماندهی بازار تهران بیان کرد : ما این آمادگی را داریم که برای زیست محیط کاری خودمان که ساعات طولانی را در آن به سر می بریم، با رفع مشکلات شرایط را مطلوب کنیم، اما قطع به یقین در موضوع ساماندهی بازار با توجه به بافت و ویژگی های خاص آن نیازمند یک برنامه ریزی درست، بستر سازی های لازم ، تفاهم و همکاری بین مراکز مرتبط ، توجه به منافع کلی همه فعالان مستقر در بازار، استفاده از ظرفیت های شهرداری، اصناف و دیگر مراکز دخیل در این امر مهم هستیم .

در این نشست همچنین روسای اتحادیه های صنفی حاضر در جلسه مشتمل بر سید علی اصغر بهبهانی رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب، حبیب اسلامی علیشاه رئیس اتحادیه نبات و آبنبات ریز و قند ریز، عبداله اقبالی رئیس اتحادیه سازندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات رنگین، اکبر مشهدی زاده رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون و ملامین، رسول شجری رئیس اتحادیه کفش دستدوز، محمد ولدخانی رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان، غلامرضا صفرنژاد رئیس اتحادیه تهیه و توزیع چینی و بلور، امیدرضا شیرازی رئیس اتحادیه تولیدگنندگان و فروشندگان پوشاک، سعید حیاتی رئیس اتحادیه فروشندگان چرم و لوازم کفش، مرتضی قدیری رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی ساختمانی، سید محمود موسوی رئیس اتحادیه سراجان، عبدالرحیم احمدی رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان ساعت، ابوالقاسم توسلی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی، مهدی آزادی نماینده سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر و همچنین محمد توکلی عضو رسمی هیئت امنای بازار تهران به بیان نکته نظرات کارشناسی و تخصصی خود و دغدغه های اعضای مستقر در بازار و اطراف آن در جنبه های مختلف پرداختند.