صفحه اصلی / وبلاگ / اخبار اتاق اصناف تهران

بازار پیچ و مهره در رکود 100 درصدی/تولیدات داخلی نیاز به نظارت صحیح و اصولی دارد

رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره تهران در آخرین وضعیت بازار این صنف گفت : پیچ و مهره یک صنف وابسته به تولید است و متاسفانه چون بسیاری از صنایع در رکود هستند و تولید کم شده، بازار پیچ و مهره در رکود 100 درصدی به سر می برد.

نورالدین مهری، رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره تهران در گفت و گو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران با بیان مطلب فوق بیان کرد : این صنف در وضعیت خیلی بدی به سر می برد و شرایط بغرنجی را متحمل می شوند. رکود حاکم  در بازار در صنف ما محسوس تر از اصناف دیگر است.

وی با بیان اینکه کار این صنف 100 درصد وابسته به صنایع دیگر است افزود : وقتی کارگاه های تولیدی کار نمی کنند یا صنعت ساختمان در رکود به سر می برد دیگر کسی به پیچ و مهره نیاز ندارد و این باعث شده که میزان فروش ما در حد صفر باشد.

مهری تصریح کرد : شرایط به حدی بد است که آمد و رفت در بازار پیچ و مهره هم کاهش یافته است . به هر حال ما این شرایط را تحمل می کنیم و امیدوار و متنظر هستیم تا چرخ صنعت بچرخد. کارخانه ها و کارگاه ها دوباره بکار بیفتد تا به دنبال آن بازار ما هم رونق گیرد.

وی در ادامه به بیان مشکلات صنف خود پرداخت و گفت : صنف ما با مشکلات زیادی روبه رو است. یکی از این مشکلات مربوط می شود به تامین کالاهایی که توزیع می کنیم. مقداری از کالاهای این صنف در داخل کشور تولید می شوند و بقیه وارداتی هستند.

 

چالش های متعدد واردات پیچ و مهره

 

رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره تهران در وضعیت واردات این صنف بیان کرد : در بخش کالاهای وارداتی، با چالش های زیادی مواجه هستیم. از اول که می خواهیم مجوز بگیریم باید چند ماه دوندگی کنیم . تامین ارز مشکلات خاص خودش را دارد در مدتی که صدور مجوز زمان می برد دلار گران می شود و دودش به چشم مصرف کننده پیچ و مهره که بخش تولید است می رود. ترخیص کالا از گمرک هم به نوعی ما را آزار می دهد.

مهری با اشاره به معضلات تولید داخلی هم اظهار کرد : مهمترین این مشکلات عدم نظارت ارگان های مسئول بر تولید است. هم تامین کنندگان مواد اولیه و هم تولید کنندگان پیچ و مهره به دلیل فقدان نظارت صحیح بر کار آنها محصولات خود را به هر قیمتی که دوست دارند روانه بازار می کنند و متاسفانه قیمت نهایی محصول بالا می رود.

 

وی با تاکید بر اینکه نظارت های لازم بر کیفیت محصول باید توسط سازمان استاندارد انجام شود افزود: اگر ارگان های ذی صلاح نظارت بیشتری بر بخش تولید اعمال کنند هم جلوی افزایش قیمت پیچ و مهره گرفته می شود و هم کیفیت محصول ارتقا پیدا می کند.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره تهران تصریح کرد : صنف ما توزیع کننده است، همیشه قیمت کالای تولیدی از طرف تولید کننده انجام می شود، اگر بر این امر نظارت دقیقی صورت پذیرد می توان تا حدی قیمت ها را کنترل کرد.

 

فولاد لازم برای تولید پیچ و مهره های فولادی به سختی تامین می گردد

 

مهری به تامین مواد اولیه و مشکلات آن اشاره کرد و گفت : پیچ و مهره دو نوع است. یک نوع از آهن و یک نوع از فولاد تهیه می شوند. آهن لازم برای پیچ و مهره های آهنی به وفور وجود دارد و به راحتی تامین می شود. اما فولاد لازم برای نوع فولادی به سختی تامین می گردد. این نوع فولاد توسط یک کارخانه در یزد تولید می گردد، ولی تولید کننده پیچ و مهره برای خرید فولاد باید چند ماه در نوبت بماند و این عواقب ناخوشایندی به همراه دارد که افزایش قیمت یکی از آنهاست.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره تهران در پایان تاکید کرد : برای اینکه پیچ و مهره هم به یک کالای لوکس و گران تبدیل نشود دولت باید به کمک تولیدکنندگان بیاید و با حمایت و تامین به موقع و ارزان مواد اولیه جلوی اتفاقات بد بازار را بگیرد.