صفحه اصلی / وبلاگ / اخبار اتاق اصناف ایران

توقف تخصیص ارز به حوزه لوازم یدکی باعث افزایش قیمت و تضعیف این حوزه می شود

توقف تخصیص ارز به حوزه لوازم یدکی باعث افزایش قیمت و تضعیف این حوزه می شود

 

رئیس کمسیون تخصصی لوازم یدکی اتاق اصناف ایران؛ توقف تخصیص ارز به حوزه لوازم یدکی باعث افزایش قیمت و تصعیف این حوزه می شود.

رئیس کمسیون تخصصی لوازم یدکی اتاق اصناف ایران از توقف تخصیص ارز به حوزه لوازم یدکی انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، سید احمد حسینی، رئیس کمسیون تخصصی لوازم یدکی اتاق اصناف ایران درباره مهمترین چالش این روزهای فعالان این صنف اظهار کرد: متاسفانه برخی تصمیم ها در زمینه بازار ارز، گریبان این صنف را گرفته است. با وجود اینکه 80 درصد سهم بازار در این حوزه متعلق به خدمات پس از فروش و تنها 20 درصد آن متعلق به خودروسازهاست، مشاور وزیر صمت در آبان ماه اعلام کرد که کل ارز ترجیحی تا پایان سال به خودروسازان اختصاص خواهد یافت.

وی با انتقاد از عدم توجه به آثار و تبعات این گونه تصمیمات افزود: این اتفاق در شرایطی رخ داده که مدت ها است که رکودی شدید بر بازار حاکم بوده و شاهد افزایش نرخ ارز نیز بوده ایم. با توجه به اینکه حدود 80 درصد قطعات یدکی خودروها و ماشین آلات یا به صورت کامل و یا به صورت مواد اولیه، اقلام وارداتی هستند، تصور کنید وقتی روال منظم تایید تخصیص ارز متوقف شود، چه اتفاقی در روند افزایش قیمت ها خواهد داشت.

حسینی تاکید کرد: این موضوع به چالشی بزرگ برای فعالان این صنف تبدیل شده، چالشی که در صورت عدم توجه مسئولان در ادامه قطعا به یک بحران تبدیل خواهد شد. صدای ما باید به مدیران بالا دستی برسد؛ چرا که توقف تخصیص ارز به حوزه لوازم یدکی باعث افزایش قیمت و تضعیف این حوزه می شود.