صفحه اصلی / وبلاگ / اخبار اتاق اصناف ایران

حذف پروانه کسب های کاغذی آغاز شده است

نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران خبر داد؛ حذف پروانه کسب های کاغذی آغاز شده است. دارندگان پروانه کسب کد یکتا دریافت کنند/ محرومیت فاقدان شناسه یکتا و پروانه کسب از دستگاه های کارتخوان

 

نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران بیان کرد: بر اساس تبصره 7 ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار، لازم است همه مجوزهای کاغذی تا پایان 1402 الکترونیکی شود. بنابراین کلا " کاغذ" از این حوزه حذف می شود.

مراد بدری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: از این رو حذف پروانه های کسب کاغذی آغاز شده  است و واحد های صنفی دارای پروانه کسب، جهت تبدیل پروانه های کسب خود از شکل کاغذی به الکترونیک اقدام می کنند.

وی ادامه داد: این افراد به درگاه ملی مجوز های کشور وارد می شوند و با ثبت کد ملی، کد پروانه کسب، شماره تلفن همراه و کد پستی محل کار شناسه یکتا دریافت می کنند.

بدری تاکید کرد؛ افرادی که تاکنون این کار را انجام نداده اند باید هرچه سریعتر اقدام کنند چرا که فعالان صنفی فاقد شناسه یکتا از ابتدای سال 1403 از دریافت خدمات حکومتی، بانکی، مالیاتی و ... محروم و با مشکلات زیادی روبرو خواهند بود و در واقع امکان فعالیت از ایشان سلب خواهد شد.

نائب رئیس اتاق اصناف ایران از فاقدان پروانه کسب نیز خواست، هر شخصی که در حوزه رسته های صنفی فعالیت دارد باید هر چه سریعتر برای دریافت پروانه کسب طی دو مرحله (مرحله اول: درگاه ملی مجوزها- مرحله دوم: سامانه نوین اصناف) اقدام کند تا در آینده از خدمات بانکی ... محروم نشود.

بدری اظهار کرد : دو سامانه مذکور در ابتدای کار با مشکلاتی روبرو بوده اند که با پیگیری همه جانبه اتاق اصناف ایران و مشارکت اتاق ها و اتحادیه های سراسر کشور و با مساعدت و همراهی وزارت صمت و مرکز بهبود محیط کسب و کار، بسیاری از مشکلات این سامانه ها رفع شده است و ما همچنان در حال رفع دیگر مشکلات شناسایی شده هستیم.