صفحه اصلی / وبلاگ / حوزه مالیات

قانون اصلاح ماده یک قانون تسهیل تکالیف مودیان ابلاغ شد

رئیس مجلس شورای اسلامی، قانون اصلاح ماده یک قانون تسهیل تکالیف مودیان را ابلاغ کرد که بر اساس آن همه مودیان اعم از حقیقی و حقوقی ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی از یکم دی 1402 شدند.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی قانون اصلاح ماده یک قانون تسهیل تکالیف مودیان جهت اجرای قانون پایا نه های فروشگاهی و سامانه مودیان را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه آمده است؛ ماده واحده متن ذیل جایگزین ماده ( 1) قانون تسهیل تکالیف مودیان جهت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مصوب 1402/8/23 می شود : ماده 1 از تاریخ 1402/10/1 کلیه مودیان اعم از حقیقی و حقوقی ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی موضوع قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مصوب 1398/07/21 با اصلاحات و الحاقات بعدی هستند.

به منظور رعایت موعد زمانی فوق سازمان برنامه  و بودجه کشور مکلف است به ازای هر ماه تاخیر نسبت به موعد مزبور به میزان پنج درصد (5) و تا سقف پنجاه درصد (50% از منابع اختصاصی سازمان امور مالیاتی کشور موضوع ماده (217) قانون مالیات های مستقیم مصوب 1366/12/3 را کاهش دهد . پس از اینکه سازمان امور  مالیاتی کشور به تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی امکان صدور و ارسال صورتحسابهای الکترونیکی توسط کلیه مودیان را فراهم نمود درصدهای کاهش یافته به حالت قبل باز می گردد.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده که گزارش آن توسط کمسیون اقتصادی به صحن علنی تقدیم شده بود پس از تصویب در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ هجدهم دی ماه یک هزار و چهارصد و دو، مجلس در تاریخ 1402/11/4 به تایید شورای نگهبان رسید.