صفحه اصلی / وبلاگ / اخبار اتاق اصناف تهران

هر هفته 5 اتحادیه شناسه یکتا دریافت می کنند/استقبال اصناف از امکانات نوین

حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به قانون اخذ مجوزهای الکترونیکی کسب و کار گفت : اتاق اصناف تهران اتحادیه های خود را از این قانون مطلع کرده و هر هفته به صورت میانگین 4 تا 5  اتحادیه مجوزهای کسب و کار خود را به الکترونیکی تبدیل و شناسه یکتای خود را دریافت می کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران در رابطه با قانون تغییر مجوزهای کسب و کار از فیزیکی به الکترونیکی گفت : مسئله دریافت شناسه یکتا توسط مشاغل و اصناف و الکترونیکی شدن مجوزهای کسب و کار به معنای استفاده از ظرفیت های روز دنیاست و اصناف و جامعه صنفی کشور از این حرکت استقبال می کنند؛ چرا که این سیاست، تغییر در روش و استفاده از امکانات نوین است و می تواند اثرات مفیدی در روند کاری اصناف در آینده داشته باشد.

رستگار با اشاره به حجم بالای مجوزها ی صادر شده در طول زمان گفت : مسئله بسیار مهم دیگر، تعدد مجوزهای کسب و کار است و با توجه به اینکه تعداد مجوزهایی که از گذشته تا امروز صادر شده بسیار بالا است و حتی برخی از آن ها از مدت اعتبار زمانی طولانی مدت برخوردار هستند، طی شدن روند الکترونیکی مجوزها، مستلزم زمان است و باید زمان کافی برای تغییر مجوزها و تبدیل آن ها به مجوز الکترونیکی، فراهم شود.

 

مجوز کسب و کار باید در معرض دید مشتری ها باشد

وی افزود : در جلسه مشترکی که اخیرا با رئیس درگاه ملی مجوزها برگزار شد، تصریح شد که اتحادیه ها و اعضای صنفی ، همگی موافق و مدافع طرح شناسه یکتا و الکترونیکی شدن مجوزهای کسب و کار هستند؛ اما مسئله ای که وجود دارد این است که مجوز کسب و کار باید در معرض دید مراجعه کننده مطلع باشد که آن مکان یا شخصی که از آن خرید می کند، دارای جواز کسب و کار است و نباید مجوزها از دید مردم محو شوند.

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد : همه مردم از امکانات موبایل های هوشمند که دارای بارکدخوان باشد، برخوردار نیستند و در حال حاضر با توجه به وجود اقشار مختلف جامعه برخی تصور می کنند که مجوزهای فیزیکی قرار است به طور کامل محو و حذف شوند.

رستگار با اشاره به مزیت برخورداری از شناسه یکتا برای اصناف و مشاغل گفت : یک مزیت داشتن شناسه یکتا این است که برای اخذ تسهیلات بانکی و اقتصادی دیگر لازم نیست از جواز فیزیکی استفاده کرد و صاحبان مشاغل بدون حمل و جابه جایی آن می توانند از آن برخوردار باشند.

وی در ادامه به اقدامات اتاق اصناف تهران در جهت محقق ساختن قانون مجوزهای الکترونیکی اشاره کرد و گفت : اتاق اصناف تهران تقریبا تمام اتحادیه های تابعه خود را از این قانون مطلع کرده و به صورت میانگین هر هفته نزدیک به 4 الی 5 اتحادیه در حال تبدیل مجوزهای کسب و کار خود به الکترونیکی و اخذ شناسه یکتا هستند.

 

برای تحقق قانون باید ابتدا آن را فرهنگ سازی کرد

رئیس اتاق اصناف تهران در پایان تصریح کرد : برای تحقق این قانون باید ابتدا آن را فرهنگ سازی کرد و سپس با آموزش اصناف شرایط تبدیل مجوزهای الکترونیکی و دریافت شناسه یکتا فراهم شود. علاوه بر این باید فرصت و زمان لازم برای ورود همه اصناف و مشاغل به این قانون و دریافت شناسه یکتا، وجود داشته باشد و نباید اصناف و مشاغلی که در این فرایند دیرتر مجوزهای خود را به الکترونیکی تبدیل می کنند، با محدودیت روبرو شوند.